FA
EN FA

قوانین و مقررات

قوانین عمومی شرکت تجارت گستر لاهیج برای کلیه سرویس ها

قوانین مندرج در این قسمت قوانین عمومی شرکت تجارت گستر لاهیج بوده که برای تمامی سرویس ها مشترک است و برای استفاده از هریک از خدمات این شرکت قبول و اجرای این قوانین الزامی میباشد.

علاوه بر این در شرکت تجارت گستر لاهیج قوانین هر سرویس به صورت مجزا وضع شده و استفاده از سرویس های مختلف این شرکت مستلزم قبول قوانین آن سرویس نیز میباشد.
به عنوان مثال، برای استفاده از خدمات لاهیج سرور (خدمات میزبانی وب و دامنه) و زیر گروه های دیگر مرتبط با آن شما باید علاوه بر قبول قوانین عمومی شرکت تجارت گستر لاهیج قوانین مخصوص سرویس را نیز که در وبسایت سرویس مورد اشاره تدوین و منتشر گردیده است، مطالعه و قبول نمایید.

قوانین کلی و مشترک در تمام سرویس های این شرکت به شرح زیر است.

توافقنامه و تغییرات

۱- کلیه کاربران سرویسهای ، شرکت تجارت گستر لاهیج موظف به رعایت کامل شرایط سرویس های آن می باشند. این شرایط جامع و کامل نبوده و این شرکت حق اضافه، حذف یا تغییر بندهای آنرا در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آنها در وب سایت رسمی خود با آدرس tglgroup.ir برای خود محفوظ می دارد.

اطلاعات کاربران

۲- کاربران میباست با به روز نمودن اطلاعات خود هنگام استفاده از خدمات شرکت تجارت گستر لاهیج اطلاعات صحیح خود را در اختیار این شرکت قرار دهند زیرا شرکت تجارت گستر لاهیج  برای برقراری ارتباط با مشترکین از اطلاعات ارائه شده توسط مشترک استفاده می نماید.

۳- چنانچه اطلاعات ارائه شده از سوی کاربران نادرست باشد و یا به هر دلیلی که شرکت تجارت گستر لاهیج شبهه مستدلی در مورد نادرست بودن اطلاعت داشته باشد این شرکت به صلاحدید خود مجاز خواهد بود خدمات مشترک را قطع و حساب وی را در هر سرویسی که نیاز بود مسدود نماید، به همین دلیل هرگونه عواقب و ضرر های حاصل از درج اطلاعات نادرست به عهده خود کاربر بوده و این شرکت هیچ مسئولیتی را در این خصوص به عهده نمی گیرد.

حفظ اطلاعات محرمانه

۴-   شرکت تجارت گستر لاهیج به هیچ وجه، اطلاعات مربوط به کاربران خود را بدون اجازه صریح آنان در اختیار شخص ثالثی نخواهد گذاشت. از اطلاعات کاربران تنها در هنگامی استفاده خواهد شد که لازم است تغییری در محصولات، سرویس ها، خدمات ارائه شده و یا ارائه خدمات جدید از سوی این شرکت و یا شرایط ویژه ای که ممکن است برای کاربر قابل توجه باشد به اطلاع کاربران برسد.

تبصره : بند 4 از قوانین پایه شرکت تجارت گستر لاهیج شامل مراجع قضایی و ارگان های دولتی و غیر دولتی که دارای مجوز و یا مدرک قانونی برای دریافت اطلاعات داشته باشند نمی باشد.

امنیت حساب ها

۵- تمام اطلاعات مربوط به کاربران در بانک داده های ایمن شده و ایزوله شده این شرکت نگه داری می شوند ولی در باب سرویس های اینترنتی ارائه شده از سوی این شرکت که دارای حساب های کاربری میباشند وظیفه حفظ و نگه داری از کلمه عبور و سایر اطلاعات موجود در حساب ها به عهده کاربر می باشد و مسئولیت تمامی عملیاتی که بوسیله حساب های مشترک انجام گیرد به عهده خود کاربر یا کاربران است.

۶- چنانچه استفاده غیرمجاز و یا ناقض امنیت توسط کاربری صورت بگیرد و کاربر دیگری از آن به هر نحوی اطلاع یابد کاربر باید سریعا آن را به اطلاع شرکت تجارت گستر لاهیج و یا مسئولین پشتیبانی از آن سرویس برساند، در غیر اینصورت بدیهی است شرکت تجارت گستر لاهیج هیچگونه مسئولیتی در قبال هرگونه زیانی که بر اثر استفاده فرد دیگری از کلمه عبور و یا حساب کاربری مشترک و یا غیر مشترک، با و یا بدون اطلاع کاربر و یا کاربران صاحبت امتیاز نخواهد پذیرفت و تمام مسئولیت آن بر عهده کاربر خواهد بود، همچنین مسئولیت خسارتهای وارده احتمالی به سرویس های شرکت تجارت گستر لاهیج و یا دیگر کاربران که در اثر همین نوع سوء استفاده است به عهده کاربری خواهد بود که با اطلاعات آن نقض قوانین صورت گرفته است.

نکته : به دلیل سخت گیری شدید در اجرای مجازات های تعیین شده برای بند 6 از قوانین پایه شرکت تجارت گستر لاهیج در حفظ و نگه داری از اطلاعات دسترسی به حساب های خود در سرویس های این شرکت مخصوصا نام کاربری و کلمه عبور به شدت کوشا باشید.

۷- شرکت تجارت گستر لاهیج از پذیرفتن مسئولیت هرگونه فعالیت انجام شده در حساب های کاربری با و یا بدون اجازه کاربرها خودداری می کند.

نحوه ارتباط

۸- نحوه ارتباط شرکت تجارت گستر لاهیج با کاربران به وسیله ایمیل و شماره تلفن (فقط کاربرانی که این روش ارتباط را برای اطلاع از تغییرات و سایر عملیات ها در شرکت به عنوان یک راه ارتباطی برگزینند) آنها میباشد که توسط خود کاربران در پنل حساب های کاربری وارد شده است ، کاربران میباست با قرار دادن ایمیل شرکت تجارت گستر لاهیج در لیست سفید ایمیل خود ، از انتقال پیام های ارسالی به قسمت اسپم ایمیل خود جلوگیری کنند ، بدیهی است مسئولیت عدم مشاهده اطلاعیه ها و اخطاریه های ارسال شده بر عهده خود کاربر میباشد.

۹- برای اطلاع از آخرین تحولات کاربر می بایست به وبسایت اصلی شرکت تجارت گستر لاهیج  و یا برای اطلاعات از آخرین تحولات یک سرویس به وبسایت مخصوص آن سرویس در صورت وجود مراجعه کرده و قسمت اطلاعیه ها را مطالعه کند ، شرکت تجارت گستر لاهیج تضمینی برای اطلاع به کاربران از راه های مختلف نمی دهد .

عدم استفاده غیر قانونی

۱۰- شرکت تجارت گستر لاهیج یک شرکت تجاری بین المللی است و کاربرانی که از سرویس های آن استفاده میکنند میبایست هیچگونه استفاده خلاف قوانین و مقررات بین الملل و قوانین کشوری که سرویس مورد استفاده آن ها در آن کشور قرار دارد انجام ندهند، همچنین کاربران باید تمام قوانین کشوری که در حال سکونت در آن نیز هستند را نغض نکنند. به عنوان مثال کاربری که از سرویس میزبانی کشور ایران استفاده میکند باید تمام قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران و همچنین قوانین بین الملل را محترم شمرده و به آن پایبند باشد و هیچکدام را نغض نکند و چنانچه عملی خلاف قوانین انجام شود طبق قوانین شرکت تجارت گستر لاهیج  و کشور مذکور به آن رسیدگی خواهد شد.

۱۱- چنانچه شرکت تجارت گستر لاهیج به علت استفاده غیرقانونی کاربر و یا موارد غیر اخلاقی اطلاعات کاربر را حذف و اقدامات اصلاحی انجام دهد هیچگونه وجهی قابل استرداد به مشترک نخواهد بود.

۱۲- شرکت تجارت گستر لاهیج حق آشکار ساختن هرگونه اطلاعات را برای اجرای قوانین، مقررات و بطور کلی روال قانونی برای خود محفوظ میداند.

۱۳- شرکت تجارت گستر لاهیج این حق را برای خود محفوظ می دارد که استفاده از خدمات و محصولات را بررسی نموده و به اختیار خود آنرا لغو نماید.

۱۴- شرکت تجارت گستر لاهیج مجاز است دسترسی کاربر به خدمات را در هر زمان و به هر دلیل بدون اطلاع قبلی قطع و یا مسدود نماید.

مرجع قضاوت

۱۵- مرجع قضاوت اولیه در خصوص وجود هرگونه مشکل، شرکت تجارت گستر لاهیج بوده و کاربر نمیتواند با ارائه نظر دیگر اشخاص و یا وب سایت ها و یا مراجعی که حرف آنان دارای وجاهت قانونی نمی باشد وجود مشکل در سرویس ها را اثبات کند، شرکت تجارت گستر لاهیج خود ابزار لازم برای شناسایی مشکلات احتمالی را دارا میباشد.

عودت مبالغ

۱۶- امکان عودت، مبلغ واریز شده به حساب کاربری برای شارژ حساب های کاربری در سرویس های شرکت تجارت گستر لاهیج  وجود ندارد.

۱۷- عودت مبلغ پرداخت شده در اکثر سرویس های شرکت تجارت گستر لاهیج تا 7 روز وجود داشته و برای اطلاع دقیق تر از شرایط و امکان وجود این مورد باید به قوانین همان سرویس که در وبسایت رسمی آن سرویس منتشر شده است مراجعه کنید.

تبصره : بند 17 از قوانین پایه شرکت تجارت گستر لاهیج دارای شرط عدم سو استفاده کاربر از سرویس است بنابر این بدیهی است ثبت سفارش و لغو آن جهت عودت مانده حساب کاربری امکان پذیر نخواهد بود.

۱۸- در برخی از خدمات شرکت با توجه به نوع هزینه های صورت گرفته، همچون خرید های بین المللی یا ثبت دامنه که به صورت حواله کرد مبالغ به سرویس دهنده ها و پارتنر های شرکت در خارج از کشور پرداخت می گردد امکان کنسل کردن به هیچ عنوان وجود ندارد و هیچ مبلغی در این خصوص بازگشت داده نمی شود.

۱۹- تخفیف ها لحاظ شده و یا جوایز ارائه شده در جشن ها و اعیاد ها در خدمات ارائه شده به کاربران قابل استرداد نبوده و در بسیاری از سرویس ها استرداد وجه به حساب کاربری هر کاربر انجام می گردد که می تواند برای سفارشهای دیگر از آن استفاده نماید. گرچه در بسیاری از این موارد با افزدون خدمات این نوع مبالغ گردش داخلی خواهد داشت.

اخلاقیات

۲۰- در صورتیکه مشتری اقدام به فحاشی، توهین، تهدید و سایر موارد غیر اخلاقی به شرکت تجارت گستر لاهیج و یا هر یک از کارکنان آن بنماید این شرکت مجاز است ، قرارداد او را به صورت یک طرفه فسخ نماید، همچنین مبلغ سرویس مورد نظر به هیچ وجه به فرد مذکور عودت داده نخواهد شد.

سرویس دهی

۲۱- شرکت تجارت گستر لاهیج هموار سعی میکند تا بهترین سرویس ها را به کاربران خود ارائه دهد ، اما بدیهی است برای استفاده از آخرین تکنولوژی ها شرکت تجارت گستر لاهیج مجبور به همکاری با شرکت های معتبر غیر ایرانی همچون دیتاسنتر ها آلمانی، انگلیسی و ... میباشد ولی به دلیل تحریمات ممکن است ، امکان ارائه سرویس دهی از این شرکت سلب شود و شرکت در این نوع موارد هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود، با این وجود شرکت تجارت گستر لاهیج همواره تلاش خود را مبنی بر بازگرداندن حقوق تضییع شده کاربران خود می نماید.

عدم وجود ضمانت

۲۲- شرکت تجارت گستر لاهیج هیچگونه ضمانتی مبنی بر اینکه محصولات و خدمات این شرکت احتیاجات مشترک را برآورده می‌کنند، سرویسها قطع نمی‌شوند، بدون خطا هستند و یا معایب برطرف خواهند شد ارائه نمی‌دهد ، این موارد بدلیل گسترده بودن علم رایانه میباشد.

تبصره : بند 22 از قانون پایه شرکت تجارت گستر لاهیج شامل مواردی همچون طراحی ها و بعضی از کدنویسی ها و ... که از پایه توسط این شرکت پیاده سازی میشوند، نمیشود و در اکثر موارد از 1 سال ضمانت رفع اشکال برخوردار میباشند. این تبصره وابسته به بندهای درج شده در قرارداد مابین کارفرما و یا درخواست کننده سرویس و شرکت تجارت گستر لاهیج میباشد.

سلب اختیار

۲۳- شرکت تجارت گستر لاهیج همه تلاش خود را برای پایداری سرویس ها خود می نماید. هرگونه اختلالی در ارایه سرویس به منزله سلب حق اجرای این توافقنامه از این شرکت نمی‌باشد.

وضعیت اضطراری

۲۴- شرکت تجارت گستر لاهیج همه تلاش خود را برای پایدار نگه‌داشتن خدمات و محصولات انجام می‌دهد با این همه ، مشکلات خاص و سایر عوامل خارجی ممکن است منجر به وقفه در سرویس‌دهی این شرکت گردند که بعد از رفع اختلال طی اطلاعیه ای به کاربران دلیل آن اعلام خواهد شد.

۲۵- مشترک موافقت می‌نماید شرکت تجارت گستر لاهیج را برای نتایج وقفه‌های مورد اشاره در بند 24 مسئول نداند، و این شرکت هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد اضطراری مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی شرکت تجارت گستر لاهیج تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد می نماید.

توجه: بروز هر یک از شرایط های اضطرار نام برده موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد.

توجه: تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد اضطراری خواهد بود.

رفع مسئولیت

۲۶- شرکت تجارت گستر لاهیج تمام توان خود را جهت ارائه بهترین سرویس بکار می گیرد و بر روی تمامی سرویس ها حداکثر استاندارد کیفیت را رعایت می کند اما تحت هیچ شرایطی در برابر خسارات غیرمستقیم و اتفاقی(مانند از دست رفتن اطلاعات و هک شدن سایت و …)‌ مسئول نمی‌باشد، برخی شرایط مسئولیت در برابر خسارت ممکن است از حالات فوق مستثنی گردد که در همچین شرایطی مسئولیت شرکت تجارت گستر لاهیج محدود به قانون می‌گردد. کاربران موافقت می کنند که در هیچ شرایطی حداکثر مسئولیت تقبل شده توسط این شرکت در برابر خسارات احتمالی بیش از مقدار پرداختی شما به ازای خدمات و محصولات مشخص خریداری شده نگردد.

بخش پشتیبانی

در اکثر سرویس های شرکت تجارت گستر لاهیج سامانه پشتیبانی (تیکتینگ، انجمن پشتیبانی، تماس صوتی و گفتگوی زنده)به صورت فعال حضور دارد و کاربران بر استفاده از آن ها باید موارد زیر را به طور کامل رعایت کنند.

۲۷- کاربر متعهد میشود تا از ارسال تیکتهای مکرر و در یک موضوع جدا خودداری کند.

۲۸- تمامی کاربران موظف هستند تا مشکلات خود را تا سرحد ممکن از طریق سیستم تیکتینگ پیگیری نمایند.

۲۹- کاربر موظف است تا ادب و شئونات اخلاقی را در هنگام ارسال تیکت پشتیبانی رعایت نماید و مشکلات خود را در نهایت آرامش و ادب پیگیری نماید.

۳۰- کاربر موظف است هنگام ارسال تیکت، سرویس مربوطه، عنوان تیکت، و متن تیکت را به درستی و با توضیحات کامل وارد نماید تا در پاسخگویی اپراتورهای وقفه ایجاد نشود و در نهایت در حل مشکل کاربر تسریع گردد.

۳۱- کاربر می بایست تا دریافت پاسخ از جانب پشتیبانی منتظر بمانند و از زدن تیکت و یا پاسخ های مکرر خوداری کنند.

۳۲- کاربر باید در استفاده از سرویس تماس صوتی در ساعت درست و متناسب به آن با اپراتور مناسب ارتباط برقرار نماید. (سرویس تماس صوتی فقط در ساعت اداری و از روز شنبه تا چهارشنبه فعال خواهد بود).

سیستم مالی

۳۳- دوره های ماهیانه ۳۰ روزه ، سه ماه ۹۰ روزه و دوره های ۶ ماه ۱۸۰ روزه و دوره های سالیانه ۳۶۵ روزه میباشند.

۳۴- در سرویس های دارای تمدید دوره ای تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین شرکت مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.

۳۵- در سرویس های دارای پلن بندی برای ارائه سرویس جهت تغییر پلن و ارتقا سرویس کاربر میبایست اختلاف قیمت پلان جدید و قدیم را پرداخت کند، همچین در صورتی که ارتقا انجام شده دارای هزینه دوره ای باشد، هزینه به سرویس اصلی اضافه خواهد شد و هزینه دارای دوره مجزا از سرویس جدید نخواهد بود، بدهی است در صورتی که به پلان پایینتر ( پلانی با هزینه کمتر ) تغییر انجام شود ، هزینه ای به کاربر عودت داده نمیشود.

36- شرکت این حق را برای خود محفوظ می دارد که در صورتی که کاربر در پرداخت به موقع صورتحساب سرویس خود اقدام ننماید، برای کاربر جریمه تعیین کند و در صورت نیاز سرویس را مسدود و از ارائه خدمات خودداری نماید.

تفسیر شخصی

37- کاربران نمیتوانند بدلیل ارائه یک خدمت در شرکت های مشابه آن را از شرکت تجارت گستر لاهیج درخواست کنند، کاربران میتوانند قبل از خرید سرویس با بخش پشتیبانی مشورت لازم را به عمل آورند.

توجه : مشاوره و دریافت راهنمایی در شرکت تجارت گستر لاهیج  کاملا رایگان می باشد.

حق مالکیت معنوی

38- مشتریان نمی توانند بدون موافقت کتبی ، تمام یا بخشی از متونی را که بر روی وب سایت  های شرکت تجارت گستر لاهیج قرار دارد کپی نموده، تکثیر کرده، چاپ مجدد نموده یا به هر شکل دیگر به کار ببرند و نمی توانید از نشان تجاری، علائم و کلاً هر چیز دیگری که حقوق مالکیت معنوی آن برای این شرکت و سرویس های آن ثبت شده است، بدون مجوز کتبی استفاده کنند.

موارد فورس ماژور

39- شرکت تجارت گستر لاهیج هیچگونه مسئولیتی را در قبال عدم رعایت تعهدات خود که به موجب بروز مسائل فورس ماژور پدید آمده اند، از جمله: بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اغتشاشات عمومی، حوادث کلی، زمین لرزه، اعتصاب، آتش سوزی، سیل، انفجار، کمبود نیروی کار، تصادفات، توقیف، محدودیتهای دولتی و تحریم های بین المللی نمی پذیرد. ضمن اینکه این شرکت تحت هیچ شرایطی در برابر خسارات غیرمستقیم و اتفاقی از قبیل از دست رفتن اطلاعات و… مسئول نمی باشد و شما به هنگام ثبت نام و یا سفارش سرویس این تعهد را می دهید که ادعایی در این رابطه نداشته باشید. اما در چنین شرایطی شرکت تجارت گستر لاهیج تمام توان خود را به کار می گیرد تا تاثیرات هر یک از موارد فورس ماژور را به حداقل کاهش دهد و آنرا سبک تر کند.